Kolateralna šteta

Pre nekoliko dana, negde pri kraju popodnevne smene, na poslu me je jedna žena zamolila da joj razjasnim određene nejasnoće. I dok sam pojašnjavao i razjašnjavao zašto neke stvari ne funkcionišu kako bi svako normalan pomislio da treba da funkcionišu, postala je agresivna u svojim potpitanjima.

Što i nije retkost, mnogi postanu agresivni nakon što počnem da racionalizujem nefunkcionalnost.

Ali jeste retkost da ja na takvo ponašanje odgovorim sa direktnim pitanjem: “Zašto me napadate?”

Činilo mi se da je na trenutak bila zatečena, ali mi je brzo odgovorila da sam ja samo “kolateralna šteta”. Pretpostavio sam u tom trenutku da bolje od toga i ne mogu da budem. Kad je svađa na hodniku primamljivije rešenje za naš bes od institucionalizovane borbe protiv loše državne administracije, onda je kolateralnost nešto što, valjda, treba očekivati od sebe.

Ne samo ja kao radnik te iste administracije, već i građanke i građani. Oni koju tu državu plaćaju da bude efikasnija, ne mogu da je kontrolišu, ili često i ne pokušavaju. Time postaju kolateralno nebitni u procesu prevrtanja pravne države naopačke.


Creative Commons License

Osamnaest dana za 179 reči. Takođe, pišem duže na platformi Medium. Prvi tekst će biti objavljen 7. novembra.

Leave a Reply

